01 Oktober 2013

Saya bukan bodoh... saya bukan bodoh.. saya bukan bodoh... Pakcik dayus... pakcik dayus... Pakcik bodoh.

Penyambut tetamu hotel-Gambar Hiasan.
Pada suatu hari, seorang pakcik berhajat untuk keluar bersiar-siar ke bandar. Sepanjang hidupnya, dia tidak pernah pergi ke bandar. Pakcik itu pun menjual getah sekerap yang dikumpulnya lebih kurang seminggu.. Dengan hasil jualan tersebut, dia pun pergi ke bandar dengan menaiki bas awam. 

Setibanya di bandar. diapun bersiar-siar sambil mengelilingi bandar tesebut. Setelah sejam bersiar-siar, dia terasa hendak membuang air kecil. Pakcik itu terpaksa mencari tandas awam untuk menunaikan hajatnya tetapi tidak terjumpa. Dia ternampak sebuah hotel besar lalu masuk dan pergi terus ke kaunter untuk bertanyakan tandas. 

Pakcik: Dik ado jambe dok sini.. pokcik raso nok kecing nih.. 
Gadis: ada pakcik.. kat belakang sana belah kanan tuh.. 

Pakcik itupun pergilah ke tempat yang ditunjukkan oleh gadis tersebut. Dua minit kemudian pakcik itu datang kembali ke kaunter... 

Pakcik: Dik.. jambe sie takdok ko.. tu jambe male 
Gadis: Laa mana ada tandas siang ke tandas malam, yang tu je pakcik tak kira siang ke malam.. 
Pakcik: Pah tu bakpo dio tulis 'MALE'.. 
Gadis: Saya bukan bodoh... saya bukan bodoh.. saya bukan bodoh... Pakcik dayus... pakcik dayus... Pakcik bodoh.. 
Pakcik: @#%&*@&%√∑..

Tiada ulasan: