13 September 2013

Apabila Orang Gaji Minta Naik Gaji

Bibik.
Perbualan diantara orang gaji dan puan rumah, Datin Maimun kedaung mintak naik gaji... 

Bibik : "Datin, saya nak minta naik gaji...!" 
Datin : "kenapa saya harus naikkan gaji kamu?" 
Bibik : "ada tiga alasan nyonya..! Pertama saya membersihkan rumah lebih bersih daripada datin." 
Datin : "Siapa yang cakap?". 
Bibik : "Dato' yang cakap". 
Datin : Oh? (sambil menahan amarah) 
Bibik : "Kedua, saya memasak lebih sedap daripada datin". 
Datin : "Siapa yang cakap?". 
Bibik : "Dato' yang cakap". 
Datin : oh? (..ggrrrrrkkk..!!!..) 
Bibik : "Ketiga, saya di ranjang lebih hebat daripada datin". 
Datin : oh?! "dato' juga yang cakap ker?". 
Bibik : "Bukan datin.. Osman, rumah bujang sebelah rumah yang cakap, katanya datin kurang hebat di' ranjang" 
Datin : "ssssstt!!! kamu mintak nak naik berapa?"

Tiada ulasan: