01 Januari 2009

ROCK WILL NEVER DIE!

Foto hanya hiasan

Black, nama samaran yang diberikan pada members rock yang selalu melepak di Larkin Flat. Selalunya rockers ini akan berkumpul ramai-ramai dan bertemankan sebuah gitar tong. Biasalah, kalau sudah bercampur, salah satu daripada mereka ada yang perangai macam syaitan.

Black mula terpengaruh dengan ganja. Pada mulanya, Black ini seorang budak yang baik, tetapi semenjak dia berjinak-jinak dengan drug, perangai dia semakin liar. Setiap hari, matanya kelihatan kuyu semacam sahaja, kalau dia bertongkatkan dengan sebatang lidi mancispun, mungkin patah lidi mancis itu. Dipendekkan cerita, suatu petang bila Black sudah "pekena drug" dia pun kata pada geng-geng dia "Wa mau naik atas kat rumah wa, nanti wa turun lagi".

Black pun naik lif dan terus tekan butang tingkat 15. Semasa sedang berjalan di koridor menuju ke rumahnya, Black terdengar ada satu suara manja memanggilnya. Black toleh ke belakang tetapi satu bayangpun tiada. Dengan mata serta muka dia yang sudah "high" itu, dia jenguk pula ke bawah!

Perasan Black, dia ternampak ada seorang awekz cun gila melambai-lambainya dari bawah blok. Entah macam mana, Black tiba-tiba memanjat tembok di koridor itu sambil membalas lambaian awekz yang dia nampak di bawah tadi. Tanpa diduga, Black terjatuh dari tingkat 15.
"Gedebuk!" (rasa-rasa macam itulah sound effect jika orang jatuh dari flat).

Members dia yang masih berada di bawah blok itu terperanjat apabila mereka kenal orang yang terjatuh itu. "Oiiiiiiii.. Black lah jatuh!!". "Eh!... . dia masih hiduplah!" Salah satu members Jack dengan pantas menalipon pihak polis. Tidak sampai 10 minit, polis dan ambulance pun sampai ke tempat kejadian. Polis dan ambulance attendance pun kehairanan bagaimana Black boleh survive.

Setelah Black diangkat ke dalam ambulance, Black sempat mintak air dengan ambulance attendance. Semasa memberi air, attendance itupun bertanya kepada Jack... "Macammana kau boleh survive jatuh dari tingkat 15?" Dengan muka Sardine dan yang masih stim lagi, Black menjawap

ROCK WILL NEVER DIE!!!!!!!

Tiada ulasan: