06 Ogos 2009

Suami yang baik.


Irra sedang tenat di tempat tidur sedang menunggu ajalnya yang hampir tiba, ia dipangku oleh suaminya Awie yang sudah berlinangan air mata. Di tangannya masih berada sapu tangan untuk mengesat air matanya yang berguguran. Kemudian si Irrapun berbisik.

"Bang Awieku sayang" (dengan suara yang lemah..) 

"Ssshhht.... sudahlah Irra jangan terlalu banyak bicara". Kata Awie

"Bangg". (dengan nada kesakitan dan kepiluan) 

Irra memaksa untuk berkata-kata. 

 "Aku mahu mengatakan sesuatu kepada abangg, aku ingin membuat pengakuan" 

Terus si Awie menyapa "tiada apa lagi yang harus kau akui Irra,  sudah berehatlah." (sambil menggesat air mata Irra).

"Tidakk, yang seharusnya Irra perlu memberitahu sesuatu kepada abang Awie sekarang".

"Biarlah Irra mati dengan tenang nanti"

 "Abang, aku pernah tidur dengan adikmu, sahabatmu, dan ayahmu". Ucap Irra dengan nada teresak-esak.

Terus si Awie menyambung kata-kata si Irra "sudahlah tu Irra, jangan dipaksa diri kau berbicara terus, tidak mengapa, aku tidak kisah semua itu, aku sudah tahu semuanya, kalau tidak, kenapa aku meracuni engkau dengan racun tikus untuk apa?"

Tiada ulasan: