26 Disember 2008

Angkasawan

Foto sekadar hiasan

Pada pagi yang ceria di dalam kelas tingkatan satu Anggerik, cikgu Roslina bertanya kepada anak muridnya ke mana mereka ingin pergi bercuti bersama keluarga pada musim cuti persekolahan yang akan datang.

Cikgu : Siti pada musim cuti sekolah nanti kamu nak pergi ke mana ?
Siti : Saya nak balik kampung datuk saya di Pahang.
Cikgu : Kamu Ramli?
Ramli : Saya nak pergi Genting Highland.
Cikgu : Kamu Ahmad?
Ahmad : Saya teringin nak pergi bulan la cikgu.

Semua murid-murid ketawakan Ahmad.

Cikgu : Ahmad.. kalau nak pergi bulan kena jadi angkasawan dulu... ok. Kamu pula Adam.

Dengan semangat Adam menjawab...

Adam : Saya nak pergi Matahari...
Cikgu : Adam... matahari kan panas mana ada manusia pergi sana....
Adam : Kita pergi malam.....

Tiada ulasan: