25 Disember 2008

Kekasihku Seru


Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama Jimmy. Dia ini orang Johor. Dia ada seorang awekz bernama Julie. Julie ini tinggal di Perlis. Mereka ini tidak pernah berjumpa sebelum ini, juz msg n call sahaja. Gambar pun mereka tidak pernah lihat sebab mereka hanya berhubung melalui handpone Nokia 3310i sahaja.

Mereka sudah tidak tahan dan hendak berjumpa sangat-sangat. Merekapun berpakat akan berjumpa pada hari raya pertama nanti. Dan mereka bercadang untuk berjumpa di rumah Julie. Julie telah beritahu keluarga dia yang Jimmy akan datang beraya ke rumah mereka. Pada seminggu sebelum hari raya Aidilfitri, Julie terlibat dengan satu kemalangan maut.

Mayat Julie telah selamat dikebumikan. Seluruh keluarga Julie sangat bersedih atas pemergian Julie. Julie didapati terkoban dalam kemalangan tersebut. Akan tetapi, Jimmy tidak mengetahui hal ini. Kebetulan, handpone Jimmy mengalami kerosakkan pada hari kematian Julie. Sehari sebelum raya, baru lah handpone dia siap dibaiki.

Apabila handpone dah ok, Jimmy terus masej Julie. Mesej yang dihantar oleh Jimmy tersebut semua di'reply'. Pada hari yang ditetapkan, dengan alamat yang pernah diberi oleh Julie kepada Jimmy. Jimmy bertolak dari Johor pada subuh awal Syawal, dan sampai di Perlis pada petang hari itu juga dengan memandu kereta Proton Wira 1.6 kepunyaan kawan baiknya.

Bila sampai sahaja di rumah Julie, dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri kepada ibu bapa Julie. Ibu bapa Juliepun menyuruh Jimmy duduk. Mereka berbual dengan bertanya tentang diri Jimmy. Tetapi mata Jimmy terjenguk-jenguk ke arah dapur dan bilik-bilik yang ada di rumah tersebut, manalah tahu Julie keluar atau menyorokkan diri dia.

Jimmy semakin tidak senang duduk. Setelah lama berbual, jimmy pun tanya pasal Julie kerana beliau tidak tahan hendak berjumpa dengan Julie. Ibu bapa Julie menyarankan supaya Jmmy banyak bersabar. Jimmy semakin hairan, dan bertanya kepada ibu bapa Julie,"kenapa makcik dengan pak cik? apa yang sudah berlaku pada Julie?". "Julie telah meninggal dunia" kata ibu Julie..

Jimmy semakin kehairanan. Jimmy bertanya "bila mak cik? sebab apa?" Ibu bapa Juliepun menceritakan tentang hal kejadian. Jimmy agak terkejut, tetapi Jimmy tidak percaya kerana beliau ada sms dengan Julie sebelum berangkat ke perlis, Jimmy pun menunjukkan semua sms itu kepada ibu bapa Julie.

Setelah membaca dan melihat nombor telefon tersebut, ibu bapa Julie kehairanan kerana cara sms dan nombor telefon itu memang Julie yang punya. Untuk mendapatkan kepastian, ibu bapa Julie bawak Jimmy ke tanah perkuburan Julie.

Jimmy masih tidak berpuas hati dan menggorek kubur Julie. Memang betul Julie sudah mati dan berada di dalam kubur tersebut. Jimmy semakin hairan dan ketakutan. Sebelum Julie meninggal, Julie telah berpesan kepada orang tua dia supaya jika dia mati, tanam sekali handpone dia sebab, dia terlalu sayang dengan handpone ini.

Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada Jimmy. Jimmy pun cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie," awak tengah buat apa?" Tidak lama kemudian, handpone Jimmy berbunyi dan ada satu sms diterima, apabila buka sahaja sms tersebut, kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi "tidak ada buat apa pun. Awak sudah sampai ke?"

Jimmy semakin panic dan membalas "ibu bapa awak kata awak sudah MATI?" Dan Julie pun balas "memang saya sudah meninggal." Jimmy cuba memberanikan dri dan membalas semula sms tersebut dengan "HABIS, MACAM MANA AWAK BOLEH MEMBALAS SEMUA SMS SAYA?." Tidak lama kemudian, handpone Jimmy pun berbunyi lagi. Kesemua mereka menjadi semakin panik, takut dan macam bermain difikiran mereka semasa Jimmy hendak membaca sms tersebut.

Apabila mereka baca sms tersebut, mereka jadi terkejut BEROK & kehairanan ndan terpinga-pinga. Kerana sms tersebut berbunyi...

"DIGI ADA DIMANA-MANA"…

Tiada ulasan: